Lilla Bis Honung

Brownies

Publicerad 2014-10-07 22:33:14 i Allmänt, Choklad,

 De här browniesarna är jättebra om man vill röra ihop något snabbt och enkelt, men som ändå är väldigt gott. 

 

 
  • 100g smör
  • 2 dl strösocker
  • 2 ägg
  • 1 dl vetemjöl
  • 1/2 tsk bakpulver
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 4 msk kakao
  • 100g sötmandlar (alt. andra nötter)

 

Gör så här:

  1. Sätt ugnen på 200°C.
  2. Hacka mandlarna.
  3. Smält smöret i en kastrull. 
  4. Tillsätt sockret och rör ihop.
  5. Rör i äggen, ett i taget.
  6. Blanda de torra ingredienserna i en bunke och rör sedan ner blandningen i kastrullen.
  7. Blanda till sist ner de hackade mandlarna. 
  8. Klä en långpanna (ca 20x30) med bakplåtspapper.
  9. Häll smeten i långpannan och sätt in i ugnen i ca 18 minuter, efter det blir de torra. 
  10. Låt kakan kallna och skär den i rutor.
  11. Lägg upp och njut! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Välkommen till min bakblogg! Jag skapade den här bloggen för att jag vill dela med mig av mina tips och recept och förhoppningsvis inspirera några att börja baka själva. Hembakat är ju så mycket godare än färdigköpt, plus att man vet vad man får i sig. Jag skapade också den här bloggen för att utmana mig själv, så att jag blir ännu bättre på att baka.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela